Kadınlar EuroLeague dijital alanda rekor kırdı

ZVVZ USK Prag’nın şampiyonluğuyla tamamlanan 2024-25 dönemi, İspanya’nın Zaragoza kentinde düzenlenen ve Bayanlar EuroLeague tarihinde birinci sefer gerçekleştirilen Altılı Final tertibi ile sona erdi. Tertipte, mesleğini sonlandıran ve Memleketler arası Basketbol Federasyonu (FIBA) Onur Listesi’ne (Hall of Fame) seçilmiş olan koç Natalia Hejkova, altıncı şampiyonluğunu kazandı. Altılı Final’de Türkiye’yi temsil eden Fenerbahçe Alagöz Holding ve Çukurova Basketbol (ÇBK) Mersin de yer aldı. ÇBK Mersin tertibi ikinci sırada tamamlarken, Fenerbahçe Alagöz Holding üçüncülük elde etti.
Sezon boyunca Bayanlar EuroLeague’in Facebook, Instagram, X, YouTube ve TikTok platformlarındaki resmi hesapları üzerinden basketbolseverlerle olan etkileşimi artırıldı. Genel etkileşim sayısı 5,1 milyondan 5,5 milyona çıkarılarak tüm vakitlerin en yüksek düzeyine ulaştı. Toplumsal medya kanallarında 100 binin üzerinde yeni takipçi kazanıldı ve toplam takipçi sayısı 810 bine yükseldi. En büyük artış, 55 binin üzerinde yeni takipçi kazanan TikTok hesabında kaydedildi.
Video içeriklerine olan ilgi de değerli ölçüde arttı. Bayanlar EuroLeague tarihinde birinci defa 100 milyon görüntü izlenme sayısına ulaşıldı. Resmî internet sitesinde de rekor düzeylerde trafik elde edildi. Sayfa görüntülenme sayısı 2,1 milyondan 2,7 milyona yükselirken, oturum sayısı 634 bine çıkarıldı.
Resmi internet sitesi kullanıcılarının ülkelere nazaran dağılımında Türkiye de öne çıkan ülkeler ortasında yer aldı. İspanya yüzde 20 ile en fazla ziyaretçi oranına ulaşırken, Fransa yüzde 15, Türkiye ise yüzde 14 oranla en çok ziyaretçi gönderen üçüncü ülke oldu. Birinci beş sırayı ABD (yüzde 8) ve İtalya (yüzde 6) tamamladı.
Kadınlar EuroLeague taşınabilir uygulaması da istikrarlı bir büyüme gösterdi. Uygulama, 13 binin üzerinde yeni indirme alarak, 220 binin üzerinde oturuma ulaştı ve kendi rekorunu kırdı.